Rallyes de Regularitat sobre terra per a vehicles clàssics.


Normativa

La Normativa ve regulada per una norma general, dictada per les diferents Associacions i Federacions, i una Normativa particular per a cada campionat.


Reglaments

Els reglaments son específics per cada prova del calendari. Com a norma general, s'estableix una velocitat mitjana que ha de mantenir-se al llarg de tot el recorregut dels trams de regularitat, i que venen especificats en el Roadbook i/o carnet de ruta de la prova. Aquesta velocitat mitjana es controla mitjançant sistemes de cronometratge en punts secrets del recorregut, i s'apliquen penalitzacions en funció tant del retard com de l'avançament en l'hora prevista de pas pels controls establerts. Habitualment, es penalitza amb 1 punt per segon de mes o de menys, controlats a la dècima de segon. A mes, es poden establir altres penalitzacions per no passar per un punt de control, o altres a criteri de l'Organitzador.


Vehicles

Com a norma general, son admesos els vehicles tant 4x4 com 4x2 sempre que tinguin una antiguitat superior a 25 anys. Han de estar al dia de tot allò que afecta a la circulació de vehicles, ja que, normalment, es circula en trams oberts al tràfic, es a dir, ITV, assegurança, permís de circulació i de conduir del pilot, etc.

 

Equip


Personal

El nostre equip està format de moment només per dues persones, l'Andreu Miralles i el Carles Boter. Està previst estudiar la possibilitat de incorporar alguna persona mes com a assistència tècnica, mecànica bàsica sobre el terreny, tasques de  recolzament logístic, premsa, etc.
L'Andreu esta vinculat al mon de l’automobilisme des de fa molts anys, havent participat en diferents proves del calendari de Rallyes de Regularitat.
En Carles està vinculat al mon del motor de competició des de fa mes de 15 anys. Es va iniciar col·laborant amb un equip del Campionat de Catalunya de Turismes, i va participar en diferents tasques a la Copa León, 24 hores de Montmeló i altres. Posteriorment s'ha dedicat al mon dels Rallyes de regularitat com a copilot durant aproximadament 10 anys, a on ha aconseguit alguns éxits importants, entre els que destaquen el 3er lloc al Rallye Girona Costa Brava, categoria RS de l'any 2015, el 2on lloc al I Criterium Tossa Costa Brava Nocturn de l'any 2017 a la categoria "C" i 3er Scratx al mateix Rally. L'Andreu i el Carles s'intercanviaran els llocs de pilotatge i navegació.

 
Vehicle

Vitrara

El vehicle que utilitzarem es un Suzuki Vitara de dues portes i sostre "Hard Top" amb motor 1.6 gasolina, de l'any 1992 que ha estat especialment preparat per aquest tipus de proves, intentant mantenir, dintre del possible, el major número de elements de sèrie del vehicle. S'ha fet una revisió complerta de motor, canvi de corretges, encesa, carburació així com de la transmissió. Estem pendents de rebre un nou joc de rodes per poder disposar d'uns pneumàtics mes adients per terrenys muntanyosos i mantenir els actuals per a rallyes amb recorregut "mixte".  També s'han dut a terme tasques de millora de la tapisseria, acabats interiors, millora del sistema d'escapament i molts altres petits detalls (Manetes de portes, alçavidres, estoretes interiors, capó davanter, neteja a fons d'interior i vano del motor, etc). El vehicle porta des de el seu inici una defensa davantera que es mantindrà, i se li ha afegit un protector de carter i transmissions de xapa metàl·lica per a prevenir possibles cops i esquitxades de pedres. S'ha instal·lat un extintor d'incendis, sistema per ancoratge al maleter de accessoris, (2ª roda de recanvi, caixa d'eines, etc.), sistema de navegació, roadbook digital i control de velocitat mitjana Rabbit 2.0 amb antena GPS Rabbit GLO entre d'altres.

 

Projectes

Any 2021

La idea inicial es participar al Campionat Off-Road Classic Cup, compost per quatre rallyes de regularitat el primer dels quals, el V Clàssic Sprint Baix Empordà, es celebrarà aquest proper 10 d'Abril a Begur, i prendre sortida en dues categories: Vehicles 4x4 i Copa Iniciació (categoria a on només poden participar aquells equips que no han participat en edicions anteriors i a on tenim moltes possibilitats de fer bon paper). També esperem poder participar al Grand Cross Raid, prova de 3 dies per Catalunya que es celebrarà del 9 al 12 d'Octubre i, finalment, participarem a la II Iberian Classic Raid, també a l'Octubre d'enguany. El dia 11 de Desembre, tenim prevista la patrticipació al II Clàssic Esprint La Selva, dins del campionat Off-Road Clàssic Cup.


Any 2022

Per aquest any, a mes de participar en els Rallyes que es portin a terme en la nostra terra, valorem la possibilitat de participar en alguna prova africana, depenent dels resultats i el funcionament de l'equip, com per exemple el Rallye du Maroc o el Rally Clásicos del Atlas.

Durant aquest any hem participat a l'Off Road Clàssic Cup organitzada per Classicrentservices, consistent en 4 proves de un dia: 

-VI Clàssic Sprint Baix Empordà

-III Clàssic Sprint la Selva

-IIIClàssic Sprint Plà de l'Estany

-II Clàssic Sprint Alt Empordà

a on hem aconseguit resultats irregulars degut a problemes tècnics amb els aparells de medició i seguiment dels RoadBooks, que esperem solucionar per l'any 2023.

També hem participat al II Gran Cross Raid, de 5 dies de durada, amb un resultat força esperançador tenint en compte les limitacions tècniques que tenim.

Any 2023

Participarem de nou a l'Off Road Classic Cup a on esperem millorar els resultasts de l'any anterior.

Participarem també al III Gran Cross Raid Negrita que es celebra entre el 28 d'Abril i el Primer de Maig. 

També participarem en alguna altra prova, depenent de la financació que tinguem.

Resultats


Els díes 9 al 12 d'Octubre d'enguany, hem paticipat al I Grand Cross Raid, on  hem aconseguit un resultat superior al previst: 4rts. a la Segona Etapa, disputada entre Vic i La Seu d'Urgell, i 2ons. al TC 5 de la mateixa etapa.


El dia 23 d'Abril hem participat al I Clàssic Raid Tàrraco, a on hem aconseguit resultats esperançadors, a pesar de que la tecnología segueix sent l'assignatura pendent: 

4rts.al TC02, 5ens. al TC10, i 13ens. a la classificació final de la nostra categoria, ho que ens fa tenir esperances de poder estar entre els deu primers, un cop tinguem solucionat el problema amb la aplicació de Rabbit. 

          

GRAN CROSS NEGRITA

Els díes 28 d'Abril fins al primer de Maig hem participat, com estaba previst, al GrandCross Negrita a on hem aconseguit millorar alguns aspectes. La incorporació d'una nova tablet  per suportar l'aplicació Rabbit ha estat una bona sol·lució i hem aconseguit afinar el funcionament. La antena ens segueix donant problemes, pero funcionant amb una sola sola antena, en lloc d'utilitzar la mitjana de les dues, sembla que el rendiment es millor. Els resultats han estat molt desiguals, aquesta  vegada egut a problemes mecànics. Al TC2 de la primera etapa varem aconseguir el primer lloc scratx i 4rts. al TC4, ho que ens va donar esperances per a poder optar a llocs de podi en aquesta i properes proves. Al TC5 una punxada ens va apartar de les primeres posicions i ens va obligar a buscar rodes per poder continuar, relegant-nos a la 11a. posició de la classificació. A la 2a. etapa, quan anavem situats entre els 5 primers, es va trencar un support del cable d'embrague, obligant-nos a saltar-nos els 3 TCs últims. Gracies a la inestimable feina dels mecànics de HolaDesert que varen reconstruir la peça, varem poguer continuar a la 3ra. etapa a on no varem patir problemes mecànics, pero si un petit error de navegació al TC5, relegant-nos a la 12a. posició. A la 4rta. Etapa, després d'ensopegar amb un tractor que no ens va deixar passar obligan-nos a desviarnos de la ruta al mig del TC5, un palier del davant va començar a fer soroll, decidint de nou no realitzar els quatre últims trams cronometrats per no castigar més la mecànica. Finalment, aconseguir una 11a. posició després de tants entrebancs ens va deixar un sabor agredolç, especialment per el resultat del TC2 1era. Etapa.

Patrocinadors











Powered by Cbhardware

Tancar finestra